Menu
- tokeny
- wykres równowagi żelazo-cementyt
- wykres przyczynowo-skutkowy ishikawy
- wykres przyczynowo skutkowy ishikawy
- wykresy zdań wielokrotnie złożonych
- wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej
- wykresy do poradni rodzinnej
- wykres funkcji trygonometrycznych
- wykres kart graficznych
- wykresów funkcji trygonometrycznych
- wykresy wycen funduszy
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- wyborywpsl.htw.pl
Cytat
Historia rzadko ma coś wspólnego z elegancją. Maria Dąbrowska
Ja i ojczyzna to jedno, / Nazywam się Milijon - bo za milijony Kocham i cierpię katusze. Adam Mickiewicz (1798 - 1855)
Tak mało wiemy o sobie. Całe szczęście, że inni wiedzą mniej. Bułatowicz Józef
Do komunizmu nie dotarłem przez Marksa. To Ewangelia doprowadziła mnie do niego. Andre Gide (pisarz francuski)
Gdyby człowiek zdał sobie sprawę z tego jak nędzna jest istota z pewnością popełniłby samobójstwo. . . Friedrich Nietzsche
aaaatokenyaaaa
Temat: Potrzebne szczegółowe dane silnika xu10j4rs poratujcie
siemka muszę zrobić oblizenia cieplne i wykres indykatorowy dowolnie wybranego silnika w związku że jestem szczęśliwym właścicielem gti6 pod lupę wziołem xu10j4rs ale mam jeden mały problem przydałyby mi się jakieś przektoje silnika, długość korbowodu, jego masa i promień wykorbienia. Za jakiekolwiek dane będę bardzo wdzięczny
POZDRO
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=79178
Temat: Potrzebuje pomocy - odpowiedzi na 3 pytania
.... 1.Budowa i rodzaje tlokow spalinowych Jezeli odpowiem , ze sa dwa - jednolite i z wkladka i budowa tloka to Denko , czesc pierscieniowa , prowadzaca i sworzen bedzie ok ? 2. Budowa i rodzaje ukladow rozrzadu . Sa dwa , dolno i gorno zaworowe . Dzisiaj stosuje sie gorno zaworowe , dolnozaworowy to zwory byly w glowicy silnika . Wymieniam , krzywke , zawor , sprezyna itp . No i ostanie pytanie dosyc hardcorowe : 3.Omow przebieg procesu spalania w silniku 4 suwowym w oparciu o wykres indykatorowy . Ktos wie o co chodzi ? Regula Otta opisuje ogolnie prace silnika 4 suwowego , ale to jest odp na to pytanie ? Dzieki za zainteresowanie i pomoc .Mega jej potrzbuje Pozdro
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=12139
Temat: Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!
a sprawdzales wplyw rezonansu na odpornosc??:> musze dorwac obliczenia zmeczeniowe i bedziemy sie zastanawiac nad rezonansem na razie zaczalem od korbowody, teraz pora na wal Zrobilem sobie tez programik w excelu ktory mi z dokladnoscia do jakis 10% rysuje wykres indykatorowy doladowanego silnika i oblicza teoretyczna moc przy danym doladowaniu. Na poniedzialek umowilem sie z Dziekanem i mam nadzieje dorwac jakas literature i dowiedziec sie czegos ciekawego... zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak na razie wyglada obiecujaco no i mam niezla frajde przy liczeniu a o to wlasnie mi chodzilo cały czas śledzę temat i gratuluję tematu pracy magisterskiej-robisz to co Cię na prawdę interesuje bardzo...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=73856
Temat: Moc silnika a siły przenoszone przez tłok
...aktualną prędkość obrotową i pojemność skokową silnika można obliczyć tylko średnie ciśnienie efektywne (taki nierzeczywisty wskaźnik porównawczy). Nacisk się zmienia, maksymalny występuje w chwili zapłonu mieszanki paliwowopowietrznej Nie prawda, maksymalny nacisk (siła gazowa) występuje w chwili gdy ciśnienie w cylindrze jest największe - absolutnie nie jest to chwila zapłonu. Wykres indykatorowy w określonych warunkach załatwiłby cały problem. Jeżeli chodzi Ci tylko o rząd wielkości, maksymalne ciśnienia panujące w cylindrze to 40-80bar. Zależnie od rodzaju silnika (ZI, ZS), wskaźnika wysilenia itd.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1472754.html
Temat: ATTiny2313-20 Problem ze zrobieniem mapy zapłonu
A czy po przeczytaniu jej będę umiał zrobić taką mapę ?? Odpowiedź na 100% brzmi NIE. Trudno rozmawiać o teoretycznie idealnym zapłonie w nieznanym silniku, jeśli się nie zna przebiegu ciśnienia w cylindrze w funkcji OWK (kąta obrotu wału korbowego - wykres indykatorowy) Zapłon należy zainicjować w takim punkcie aby maksymalnie wykorzystac cisnienie ze spalania mieszanki, odpowiednio wczesnie aby mieszanka się spaliła maksymalnie kompletnie przed końcem suwu pracy (DMP) i dostatecznie późno aby pik cisnienia nie był za wcześnie po rozpoczęsiu suwu pracu (po GMP), bo korbowód może sie złamać. Zbyt wysokie cisnienie spowoduje niebezpieczny wzrost temperatury w komorze...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1632643.html
Temat: Elitarny Club Nocnych Marków
...(ptk. 2 do 3) Dla silnika Diesla charakterystyczny jest obieg Diesla: W którym jest izobaryczny wzrost ciśnienia. Można porównywać charakterystyki rzeczywistego silnika do tych teoretycznych silników, zwłaszcza dla niskoobrotowych silników, bo tak naprawdę też rzeczywisty silnik można porównać do obiegu Sabathe: Można porównywać sprawność silnika teoretycznego na podstawie tych wykresów, z silnikiem rzeczywistym, mając wykres indykatorowy silnika rzeczywistego, który wygląda mniej więcej tak: Innymi słowy, Nicolaus Otto wymyślił obieg Otto, na jego cześć nazywa się silniki benzynowe silnikami Otto. Otto był samoukiem, nie skończył żadnych studiów, a mimo to osiągnął tak wiele Nie do końca ładnie to opisałem... no ale mniej więcej chyba wytłumaczyłem o co cho
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30710